Saturday, 2 June 2012

TEKA TEKI KELAKAR DAN LAWAK

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. Ha.. Aper2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu

Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar
bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha

Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat
liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!

Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah..

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka..
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, cangkul lar

Teka-teki: Bulu bertemu bulu kulit bertemu kulit makin tambah rapat makin nikmat rasanyer! Jawablah kalau bijak sangat!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!

Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut EPI BESDAY

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: KALA jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani

Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi soalan bebudak pun takleh nak jawab! Yg nih.. jangan pikir bukan2 plak ek...

1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk.
Jawapan : Masukkan benang dlm lubang jarum

2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai?
Bus skolah lah... The OnLY bus yng pergi skolah

3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais?
Jawapan : Milo AIS

4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
Jawapan : Sbb kalau angkat dua kaki jatuh lah..
hahahahha

5) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi
mata besar "bulb" mentol
Jawapan: Semut bermate BENGKAK hahahahha

6) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?
Jawapan : Motosikal sbb dia pakai tongkat

7) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat
climax pegang buah
Jawapan: Panjat pokok kelapa amek BUAH KELAPA
Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
Jawapan : Kambing binATANG

9) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan
jantan?
Jawapan : Betina ikan duyung jantang ikan BAKAR
maner der betina name BAKAR ;
(sumber: polaris.canang.com)

Sempena hari raya disini ada:
- Teka teki sempena hari raya
- Air apa paling berani ?

♥ CONSIDER SHARING THIS POST WITH YOUR FRIENDS IF YOU LIKE IT ♥
StumbleUpon Digg Twitter Delicious Reddit Technorati Facebook Mixx Linkedin

15 comments:

  1. Bleh tlg jwp tak teka teki ni,klu p hospital dia d dpn klu dah balik dia d blkang

    ReplyDelete
  2. KZY = FNH
    EM = MW
    VL = ?

    a. FK
    b. LV
    c. TN
    d. MV

    Jawab teka-teki lainnya di http://searsir.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. bebanyak taik.. taik pe x busuk n selalu dibawa kemana2?

    ReplyDelete
  4. Cer jawab teka teki nih....pergi terbang balik berenang....

    ReplyDelete
  5. hehee . pncing ikan la.

    ReplyDelete
  6. Bla gelap kita rapat3. Bila cerah cuba utk jarak3 kn diri.. Bila bsah sma3 rasa. Bla pergi mninggal kn trasa sakit.. Apa tu??

    ReplyDelete
  7. Empat byk-byk, tiga sedikit-sedikit, dua jarang-jarang, satu kadang-kadang...apa dia????

    ReplyDelete